Annons

Telia beklagar att åtgärden dröjer

Svar till Aini Svärd och insändaren ”Vad sysslar Telia med?”, BT 5/10.
Insändare • Publicerad 12 oktober 2018
Detta är en insändare i Borås Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Foto: Fredrik Sandberg/TT

Det var verkligen en otäck upplevelse du var med om och precis som du säger hade det kunnat sluta betydligt värre. Åska och blixt kan ställa till det ordentligt och ge stora skador, och det gäller även vårt telenät och särskilt vårt kopparnät som på sina håll är 60–70 år gammalt.

Eftersom det inte framgår exakt var detta gäller är det svårt att svara på vad som hänt. Men skadorna som uppstår är ofta komplexa, dessutom kan det krävas reservdelar som kan vara svåra att få tag på, vilket tyvärr kan resultera i långa reparationstider. Därför pågår ett omfattande arbete med att ersätta dessa äldsta delar med moderna lösningar via fiber- och mobilnät.

Annons

Vi beklagar den långa väntetiden och att du också har fått otydliga besked. Du får gärna kontakta mig om du har frågor.

Johanna Hansson, pressansvarig, Telia

Annons
Annons
Annons
Annons